PepsiCo modernizuje magazyn przy fabryce chipsów w Belgii

09 kwi 2024

PepsiCo, jeden z największych na świecie producentów napojów bezalkoholowych i artykułów spożywczych, wyposaży swój magazyn przy zakładzie produkcyjnym w Veurne w północno-zachodniej Belgii w system składowania Pallet Shuttle z wózkami wahadłowymi.

Automatyczny magazyn połączony z fabryką firmy Pepsico w Belgii

„Dzięki temu rozwiązaniu magazyn będzie nadążał za szybkim tempem produkcji w naszej belgijskiej fabryce, co pozwoli nam bez przeszkód realizować dalsze plany rozwoju” – wyjaśnia Project Manager w PepsiCo.

Belgijski oddział PepsiCo stanął przed koniecznością unowocześnienia logistyki, dlatego zainwestowano w budowę w pełni zautomatyzowanego magazynu, który obsłuży produkcję 2 milionów torebek chipsów i przekąsek Lay's, Doritos, Bugles i Cheetos dziennie. Obiekt zostanie wyposażony w automatyczny system Pallet Shuttle, jeden z najbardziej wydajnych systemów składowania akumulacyjnego dostępnych obecnie na rynku rozwiązań magazynowych. Wraz z przenośnikiem o długości ponad 100 m łączącym magazyn z produkcją zapewni on bardzo dużą dynamikę przepływu towaru w obu kierunkach.

Magazyn będzie się składał z czterech korytarzy z dwoma blokami regałów po obu stronach. Dwanaście wózków wahadłowych (po jednym na każdym poziomie) będzie dostarczać jednostki ładunkowe do odpowiednich kanałów, a autonomiczny wózek Pallet Shuttle będzie przemieszczał towar wewnątrz kanału, aby odłożyć go na wyznaczone miejsce składowania.

W obiekcie PepsiCo zostanie również wdrożony system zarządzania magazynem Easy WMS, który będzie monitorował poziom zapasów w czasie rzeczywistym. Jego integracja z systemem zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ERP), z którego korzysta PepsiCo, sprawi, że proces magazynowy będzie przebiegał jeszcze sprawniej dzięki koordynacji przepływu towaru od momentu opuszczenia produkcji i przyjęcia do magazynu aż po kompletację i wysyłkę zamówień do odbiorców.

Fabryka w Veurne działa już od 25 lat. Obecnie jest jednym z największych w Europie zakładów produkujących chipsy i przekąski: zajmuje powierzchnię ponad 40 000 m², co odpowiada wielkości ośmiu boisk piłkarskich. PepsiCo stawia na nowoczesne i ekologiczne technologie, a nowy automatyczny magazyn od Mecaluxu będzie wspomagał proces produkcyjny.

PepsiCo: napoje i przekąski, które zna cały świat

Produkty PepsiCo są spożywane przez konsumentów ponad miliard razy dziennie w przeszło 200 krajach i regionach na całym świecie. W 2022 roku koncern osiągnął przychody w wysokości 86 mld dolarów ze sprzedaży produktów m.in. takich marek jak Lay's, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream. Każda z 22 najlepiej sprzedających się marek generuje rocznie przychody przekraczające 1 miliard dolarów.

Wizją firmy jest być światowym liderem branży artykułów spożywczych i napojów poprzez realizację strategii PepsiCo Positive (pep+), czyli transformacji w kierunku zrównoważonego rozwoju opartego na kapitale ludzkim oraz tworzeniu wartości poprzez działalność wspierającą pozytywne zmiany dla lepszej przyszłości planety i jej mieszkańców. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę www.pepsico.com oraz śledź profile PepsiCo na Twitterze, Instagramie, Facebooku i LinkedInie.