Używamy własnych plików cookie (first-party cookies) i plików cookie stron trzecich (third-party cookies), aby zwiększyć korzyści dla klienta i ulepszyć użytkowanie strony. Klikając dowolny link na tej stronie wyrażają Państwo zgodę na korzystanie z plików cookies w sposób określony w naszej polityce cookies. Aby uzyskać więcej informacji, należy sprawdzić naszą Politykę cookies. Akceptuj

Firma Lakma uruchamia w Polsce nowe centrum logistyczne, zaprojektowane i wykonane przez Mecalux

16/08/2012

Firma MECALUX zaprojektowała, wybudowała i wyposażyła nowe centrum logistyczne dla jednego z wiodących przedsiębiorstw z branży chemicznej w Polsce – firmy Lakma. Polska stanowi dla Grupy MECALUX jeden z najważniejszych rynków europejskich, zarówno ze względu na rosnącą liczbę klientów, jak i istnienie nowoczesnej fabryki automatyki magazynowej, uruchomionej w 2007 roku w Gliwicach. Ponadto, firma posiada w Polsce sześć biur handlowych.

Centrum, o powierzchni 4400m2, zlokalizowane jest w Warszowicach na południu Polski – miejscu strategicznym ze względu na położenie i znaczący potencjał ekonomiczny. Magazyn jest w pełni zautomatyzowany, sterowany przez program zarządzający Easy WMS® i wyposażony w układnice, które umożliwiają szybki i bezpieczny transport towarów.

Nowy magazyn, działający na pełnych obrotach od stycznia bieżącego roku, pozwala firmie na sprawniejszą obsługę towarów i w rezultacie na szybsze zaopatrywanie swoich klientów. Obecnie, dzięki przeprowadzonej przez MECALUX automatyzacji, Lakma może w swoim centrum logistycznym przemieszczać nawet do 155 palet w ciągu godziny.

„Nasza firma znacznie się rozrasta i nasi klienci wymagają od nas coraz szybszej dystrybucji towarów, nie tylko w kraju, ale i zagranicą. Decyzję o budowie nowego magazynu podjęliśmy właśnie z tego powodu - aby maksymalnie zoptymalizować sieć logistyczną, począwszy od strefy składowania, a kończąc na kompletacji zamówień dla naszych klientów.” - mówi Maciej Paluch, Dyrektor Produkcji firmy Lakma.

MECALUX zbudował magazyn samonośny, w którym konstrukcję, razem z pokryciem ściennym i dachowym, stanowią regały. Taki sposób budowy magazynu oraz jego automatyzacja poprzez zastosowanie wysokich układnic pozwala obniżyć koszty i optymalnie wykorzystać dostępną powierzchnię.

Centrum logistyczne, którego pojemność składowania wynosi ponad 16 tysięcy palet, wyposażone jest w regały o wysokości 30 metrów, rozdzielone czterema korytarzami, w których pracują układnice. Urządzenia te, poruszające się z szybkością 38m/min, realizują automatycznie zadania związane z przyjęciem towaru, jego umieszczeniem i wydawaniem, eliminując przy tym możliwe błędy, które mogłyby wyniknąć z obsługi ręcznej.

Dyrektor Handlowy firmy MECALUX Sp. z o.o. – Grzegorz Stokłosa, wyjaśnia:„centrum logistyczne jest w całości zarządzane przez program Easy WMS®, który poprzez terminale radiowe pozwala na kompleksowe zarządzanie procesami realizowanymi w magazynie, zleceniami przyjęcia i wysyłki oraz stanem magazynowym”.

Szybkie przygotowanie zamówień

W bliskiej odległości od strefy składowania powstała strefa kompletacji o powierzchni 2140m2. Mając na uwadze dużą aktywność w tej strefie, została ona zaprojektowana tak, aby towar przemieszczany był prosto i szybki. Operatorzy są w stanie uzyskać jednoczesny dostęp do prawie 150 różnych referencji o wysokiej rotacji.

Strefy składowania i kompletacji zostały połączone 46-metrowym korytarzem, po którym porusza się 10 wahadłowych wózków transferowych (shuttle cars), przenoszących palety z jednej strony na drugą. Towar transportowany jest także za pomocą przenośników, które dostarczają go do operatorów przygotowujących zamówienia.

LAKMA

Lakma jest jedną z głównych firm z branży chemicznej w Polsce. Od 1988 roku zajmuje się produkcją chemii budowlanej, gospodarczej, przemysłowej oraz środków czyszczących. Obecnie sprzedaje ponad 100 produktów dla sektora budowlanego, farby w ponad 1000 różnych kolorach i posiada dziewięć marek preparatów czyszczących dla gospodarstw domowych.

W 1999 roku Lakma rozpoczęła proces poszerzania i internalizacji produkcji, aby stworzyć własną sieć dystrybucyjną. Obecnie posiada własne magazyny i sprzedaje swoje wyroby pod wieloma markami wielkim hurtownikom z Europy, Ameryki Północnej i Azji.