Używamy własnych plików cookie (first-party cookies) i plików cookie stron trzecich (third-party cookies), aby zwiększyć korzyści dla klienta i ulepszyć użytkowanie strony. Klikając dowolny link na tej stronie wyrażają Państwo zgodę na korzystanie z plików cookies w sposób określony w naszej polityce cookies. Aby uzyskać więcej informacji, należy sprawdzić naszą Polityka cookies. Akceptuj

Efektywny system przygotowywania zamówień dla centrum logistycznego firmy Kontiki

15/04/2018

kontikiFrancuska firma Kontiki reorganizuje swoje centrum logistyczne zlokalizowane w gminie Dardilly koło Lyonu, aby usprawnić przygotowywanie zamówień, które jest głównym procesem odbywającym się w tym obiekcie. W osiągnięciu celu pomogą dostarczone przez Mecalux regały paletowe, przenośniki pojemnikowe oraz system zarządzania magazynem Easy WMS.

Magazyn zostanie wyposażony w regały paletowe o wysokości 7 m, które pomieszczą 1712 palet różnej wielkości. Operatorzy przygotowujący zamówienia będą się przemieszczali po obiekcie, pobierając wskazane przez program Easy WMS produkty wprost z palet składowanych na dolnych poziomach regałów.

Przy jednej ze ścian magazynu zostanie zamontowany przenośnik o długości 16 m, który będzie automatycznie transportował kartony z gotowymi zamówieniami do strefy wysyłek, gdzie będą ważone i weryfikowane pod kątem kompletności.

Rozmieszczenie towaru w budynku będzie uwzględniało szybkość rotacji (A, B i C), co pozwoli zoptymalizować pracę operatorów poprzez ograniczenie konieczności ich przemieszczania się. W ten sposób – a także dzięki zastosowaniu programu magazynowego Easy WMS – Kontiki usprawni funkcjonowanie swojego magazynu, uzyskując co najmniej o 20% wyższą wydajność.

O firmie Kontiki

Firma powstała w 1994 roku we Francji. Specjalizuje się w produkcji i dystrybucji m.in. artykułów papierniczych, świeczek zapachowych, zabawek, breloków do kluczy, torebek i artykułów dekoracyjnych. Poszczególne marki, których Kontiki posiada kilkanaście (np. Plus-Plus, Heart and Home, Mani, History and Heraldry, Kimmidoll Collection czy Keel Toys), kierują się własną strategią marketingową i dysponują szeroką ofertą produktów, wśród których każdy, niezależnie od wieku, znajdzie coś dla siebie.