Używamy własnych plików cookie (first-party cookies) i plików cookie stron trzecich (third-party cookies), aby zwiększyć korzyści dla klienta i ulepszyć użytkowanie strony. Klikając dowolny link na tej stronie wyrażają Państwo zgodę na korzystanie z plików cookies w sposób określony w naszej polityce cookies. Aby uzyskać więcej informacji, należy sprawdzić naszą Politykę cookies. Akceptuj

Mecalux utrzymuje wzrost sprzedaży o 7% i poprawia wskaźniki efektywności

07/05/2008

Mecalux utrzymuje stały wzrost sprzedaży, wyniósł on 7% w wyniku zwiększenia sprzedaży do 153,1 mln euro w pierwszym kwartale bieżącego roku, w porównaniu do 143,6 mln w analogicznym okresie ubiegłorocznym. Wskaźnik EBITDA wzrósł o 18%, wynosił 21 mln euro w pierwszym kwartale 2007 r., natomiast w obecnym roku w pierwszym kwartale wyniósł 24,8 mln euro, co oznacza wyraźną poprawę efektywności wykonywanych operacji. Zysk netto zwiększył się nieznacznie o 1%, z wartości 11,4 mln euro wzrósł do 11,5 mln euro. Zysk przed opodatkowaniem wzrósł o 12% i wynosi 15,4 mln euro. Gdy uwzględnić poszczególne rynki, sprzedaż utrzymała się na tym samym poziomie w Europie południowej i odnotowano jej wzrost o 106% na pozostałych rynkach europejskich. W strefach NAFTA i MERCOSUR nastąpił wzrost sprzedaży, odpowiednio o 7% i 5%. Ewolucja liczby zamówień w pierwszym kwartale wykazywała dodatni trend i liczba zamówień wzrosła o 18% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym.

Ocena poszczególnych rynków
W Europie południowej (Hiszpanii, Francji, Włoszech i Portugalii) obroty utrzymywały się na stałym poziomie w stosunku do ubiegłego okresu. Z drugiej strony, nadeszło o 8% więcej nowych zamówień na tym obszarze. Na rynku środkowoeuropejskim i wschodnioeuropejskim wpływy grupy podwoiły się. W polskim oddziale sprzedaż wzrosła czterokrotnie.

W strefie NAFTA można zaobserwować wzrost sprzedaży o 7% na rynku amerykańskim i meksykańskim, trzeba wziąć jednak pod uwagę wpływ przewartościowania euro na te dane. Godny podkreślenia jest także wzrost sprzedaży o 84% w lokalnej walucie w Meksyku, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych miał miejsce lekki spadek.

W strefie MERCOSUR sprzedaż wzrosła o 5%. W Argentynie wzrost ten, liczony w lokalnej walucie, wyniósł 24%, natomiast w Chile 36%.