Używamy własnych plików cookie (first-party cookies) i plików cookie stron trzecich (third-party cookies), aby zwiększyć korzyści dla klienta i ulepszyć użytkowanie strony. Klikając dowolny link na tej stronie wyrażają Państwo zgodę na korzystanie z plików cookies w sposób określony w naszej polityce cookies. Aby uzyskać więcej informacji, należy sprawdzić naszą Politykę cookies. Akceptuj

Regały paletowe optymalizują wykorzystanie powierzchni w centrum dystrybucyjnym hurtowego sprzedawcy odzieży w Dallas

SanMar wyposaża swój magazyn w regały paletowe i półkowe z wypełnieniem z kratownic

SanMar
SanMar poszerzył swój rynek na wschód Stanów Zjednoczonych, otwierając nowe centrum dystrybucyjne w Dallas. Wyposażenie tego obiektu zlecił firmie RH Brown, której specjalnością są przenośniki i kompleksowe rozwiązania magazynowe realizowane „pod klucz”, ta zaś zwróciła się do Interlake Mecalux (IKMX) o wsparcie w zakresie dostawy i montażu regałów.
Regały paletowe optymalizują wykorzystanie powierzchni w centrum dystrybucyjnym hurtowego sprzedawcy odzieży w Dallas

O firmie SanMar

SanMar zajmuje się hurtową sprzedażą odzieży. Ta amerykańska firma rodzinna zaczęła działalność w 1971 roku od dystrybucji koszulek. Obecnie oferuje odzież codzienną i sportową, a także odzież roboczą i firmową dla różnych branż. Zatrudnia 3500 osób i posiada osiem centrów dystrybucyjnych w różnych częściach Stanach Zjednoczonych.

Istotnym aspektem funkcjonowania firmy SanMar jest synchronizacja czasu pracy we wszystkich magazynach. Dlatego godziny pracy ustala odgórnie centrala, a nie poszczególne regionalne centra dystrybucyjne. Skuteczność i terminowość to najważniejsze wartości, jakimi w swojej codziennej działalności kieruje się firma, ponieważ są one bardzo ważne również dla jej klientów. Z tego powodu największy ruch w obiektach firmy SanMar panuje po południu, kiedy już weszły wszystkie zamówienia z danego dnia. Wówczas personel stara się, aby każde zamówienie punktualnie opuściło rampę załadunkową.

Na uwagę zasługuje również przyjęty model rozwoju firmy, który umożliwił jej ekspansję od Waszyngtonu przez Teksas aż po Florydę. Bezspornym dowodem sukcesu SanMaru jest nieustannie rosnąca liczba kupujących, którzy cenią sobie różnorodność fasonów odzieży codziennej i sportowej, a także doskonałą jakość odzieży roboczej.

Potrzeby Klienta

Nieprzerwany rozwój firmy spowodował, że jej zarząd stanął przed koniecznością powiększenia powierzchni magazynu. Przepływ pracy jest zorganizowany następująco: towar po przywiezieniu przez ciężarówki jest sortowany według miejsc magazynowych kolorami (np. czerwone koszulki do czerwonych koszulek itp.). Produkty przy odbiorze są rozpaletyzowane, a przed umieszczeniem ich na właściwym miejscu magazynowym są ponownie układane na paletach według jednostek magazynowych.

Niezależnie od rodzaju towaru szybkość reakcji będącej standardem w firmie SanMar wymaga, aby każde centrum dystrybucyjne posiadało odpowiedni stan magazynowy, który umożliwi wysyłkę każdego produktu w najkrótszym możliwym terminie, ale nie dłuższym jednak niż 1 dzień. Aby sprostać tym wymogom, niemal każdy rodzaj produktu musi być dostępny na miejscu, co zrodziło konieczność znacznego zwiększenia przestrzeni magazynowej.

Klientowi zależało, aby rozbudowa obiektu odbyła się bez konieczności przestoju na czas wykonywania robót. Dlatego powierzenie nadzoru nad wszystkimi etapami przedsięwzięcia i koordynacji prac wszystkich wykonawców firmie NH Brown okazało się niezbędne, aby magazyn mógł bez zakłóceń prowadzić swoją codzienną działalność.

Rozwiązanie: regały paletowe
Zlokalizowane w Dallas (Teksas) i w Jacksonville (Floryda) obiekty firmy stały się zbyt małe w obliczu rozwoju firmy. Większa przestrzeń magazynowa była konieczna, aby sprostać wzrostowi sprzedaży i zapewnić możliwości dalszej ekspansji firmy.

Centrum dystrybucyjne w Dallas znajdowało się w budynku o powierzchni 27 800 m2, gdzie obsługiwanie tak dużego przepływu towarów okazało się niemożliwe. Dlatego, aby zoptymalizować i usprawnić jego działalność, przeniesiono je do nowego, dwukrotnie większego obiektu. Prace związane z projektowaniem wyposażenia, dostawami materiałów i montażem regałów musiały być dokładnie skoordynowane z trwającą budową obiektu, co stanowiło dodatkowe utrudnienie.

Dostawca regałów, Interlake Mecalux, w trakcie projektowania instalacji uwzględnił wszystkie cele biznesowe Klienta, a także inne zmienne, które miały wpływ na możliwość przyszłego rozwoju przedsiębiorstwa.

Zaproponowane rozwiązanie to regały paletowe o wysokości prawie 12 m, które są przystosowane do składowania zarówno palet, jak i kartonów na półkach z kratownic.

Regały te odznaczają się dużą uniwersalnością zastosowań. Można na nich składować ładunki o różnej wielkości z produktami o różnej rotacji. Ich największą zaletą jest to, że zapewniają bezpośredni dostęp do każdej jednostki magazynowej, co przekłada się na sprawne zarządzanie towarem i doskonałą kontrolę nad stanem magazynowym, ponieważ każde miejsce jest przeznaczone na jedną paletę lub jeden karton. Do obsługi towarów na tego typu regałach operatorzy używają wózków wysokiego podnoszenia.

Magazyn firmy SanMar w Dallas obejmuje główny obszar przygotowywania zamówień na produkty składowane masowo lub kompletacji całych kartonów. Część regałów przeznaczona jest dla kompletnych palet, a reszta dla niekompletnych. Pozostała przestrzeń służy do składowania pojedynczych kartonów.

Korzyści ze współpracy z Interlake Mecalux
Interlake Mecalux posiada wiele zalet. Najważniejsze z nich to duże moce produkcyjne i duża liczba regionalnych dystrybutorów, co sprawia, że jest w stanie zagwarantować dostawę odpowiedniej ilości materiałów w uzgodnionym terminie.

Realizacja obu projektów dla firmy SanMar w Dallas i w Jacksonville zbiegła się czasie, mimo że początkowo nie było to założeniem Klienta. Jednak zasoby posiadane przez Interlake Mecalux pozwoliły na ich sprawną finalizację.

Zarząd firmy SanMar niemal natychmiast przekonał się, że skuteczność i zdolność reakcji firmy wzrosły wykładniczo. Obecnie firma jest w stanie przygotować cztery razy więcej zamówień niż w poprzednim obiekcie. W dużej mierze jest to rezultat powiększenia powierzchni magazynowej.

Korzyści dla Klienta:

  • Większa efektywność: wejścia i wyjścia produktów odbywają się bardzo sprawnie, dzięki czemu zamówienia docierają na czas do odbiorców.
  • Bezpieczeństwo składowania: jest ono zapewnione dzięki wysokim standardom w obszarze bezpieczeństwa rozwiązań stosowanych przez Mecalux.
  • Kontrola nad stanem magazynowym: stan magazynowy jest zawsze znany, ponieważ produkty są składowane w sposób zorganizowany i każda jednostka magazynowa ma swoje miejsce.

Produkty wykorzystane w realizacji

  • SanMar potrzebował magazynu, który zapewniłby większą pojemność i jednocześnie usprawniłby proces przygotowywania zamówień
    SanMar potrzebował magazynu, który zapewniłby większą pojemność i jednocześnie usprawniłby proces przygotowywania zamówień
  • Zaproponowane rozwiązanie to regały paletowe o wysokości prawie 12 m, które są przystosowane do składowania zarówno palet, jak i kartonów na półkach z kratownic
    Zaproponowane rozwiązanie to regały paletowe o wysokości prawie 12 m, które są przystosowane do składowania zarówno palet, jak i kartonów na półkach z kratownic

Dane techniczne

Instalacja regałów paletowych dla firmy SanMar
Rodzaj systemu magazynowego: regały paletowe
Wysokość regałów: 12 m
Głębokość regałów: pojedyncza i podwójna
Powierzchnia przed rozbudową: ok. 27 800 m²
Powierzchnia po rozbudowie: 65 000 m²
Prośba o informację i/lub ofertę

Zapytaj eksperta +48 22 307 43 80