Efektywny system przygotowywania zamówień w centrum logistycznym LDC

01 cze 2017

LDC, francuska firma z branży rolno-spożywczej specjalizująca się w produkcji mięsa drobiowego, reorganizuje swoje centrum logistyczne, aby usprawnić proces przygotowywania zamówień.

Obiekt zostanie podzielony na cztery strefy, w których towary będą składowane według popytu i rotacji. Każda strefa, wyposażona w określoną liczbę regałów, będzie miała przypisaną konkretną liczbę obsługujących ją operatorów, co pozwoli zoptymalizować ich pracę, a tym samym przyspieszyć przygotowywanie zamówień. Łączna pojemność magazynowa umożliwi składowanie 3948 palet o maksymalnej wadze 750 kg.

Dwie strefy zostaną wyposażone w bloki regałów z kanałami push-back na górnych poziomach, gdzie będą składowane palety z zapasem towaru, natomiast na dolnych poziomach będzie się odbywała kompletacja zamówień. W pozostałych dwóch strefach zostaną zamontowane regały z kanałami przepływowymi na górnych poziomach, na których będzie umieszczany zapas towarów, kompletacja zaś będzie realizowana bezpośrednio z poziomu posadzki.

Aby system działał bez zakłóceń, jeden korytarz będzie służył do wykonywania czynności związanych z uzupełnianiem stanu magazynowego i składowaniem produktów, natomiast w drugim będzie się odbywało przygotowywanie zamówień.

Cztery strefy kompletacji połączy system przenośników, który będzie transportował gotowe zamówienia do strefy wysyłki.

LDC, firma powstała w 1968 roku we Francji, zajmuje się hodowlą drobiu i dystrybucją mięsa drobiowego, a także produkcją gotowych dań.