Półautomatyczny magazyn worków big-bag

30 lip 2021

Francuski operator logistyczny SATAR wyposaży swój nowy magazyn w Agen na południu Francji w 13 bloków regałów z półautomatycznym systemem Pallet Shuttle, aby zoptymalizować wykorzystanie powierzchni obiektu.

System Pallet Shuttle w magazynie francuskiego operatora logistycznego

Nowe centrum jest przeznaczone do składowania nasion zbóż w workach typu big bag na paletach. Ładunki będą składowane zgodnie z zasadą LIFO lub FIFO. Zostaną w nim zamontowane regały o wysokości 9,5 m podzielone na cztery poziomy. Kanały ładunkowe pozwolą składować 15 palet na głębokość, co daje łączną pojemność ok. 4400 palet o wymiarach 1000 x 1200 mm.

Głównymi zaletami tego systemu jest maksymalne wykorzystanie powierzchni magazynowej oraz skrócenie czasu potrzebnego na odkładanie i pobieranie towaru z regałów. Operatorzy nie muszą wjeżdżać wózkami widłowymi do kanałów towarowych, co eliminuje ryzyko uszkodzeń instalacji i ładunków. Do obsługi samojezdnych wózków służą tablety z łączem wi-fi.

Pallet Shuttle nie jest w naszej firmie nowością. Już w 2015 roku wyposażyliśmy w ten system jeden z magazynów w Agen, który dzięki temu mieści 5000 palet. Byliśmy wtedy pionierami w stosowaniu tego rozwiązania, ponieważ nikt wcześniej nie używał go do składowania worków big bag. System pozwala ograniczyć liczbę obsługujących go operatorów, a jednocześnie znacznie zwiększyć pojemność magazynową i tempo przepływu ładunków. Ponownie wybraliśmy to rozwiązanie nie tylko dlatego, że doskonale znamy jego zalety, ale również ze względu na fachowe doradztwo zespołu technicznego Mecaluxu, na które zawsze możemy liczyć.

Nicolas Laveau, Kierownik ds. Logistyki w firmie SATAR

O firmie SATAR

SATAR to uznany francuski operator logistyczny, oferujący usługi magazynowania owoców i warzyw, zboża oraz wszelkiego typu produktów przemysłowych. Firma posiada centra logistyczne w miejscowościach Carbon Blanc (7000 m²), Marmande (4000 m²), Agen (18 000 m²) i Montauban (4000 m²) na południu Francji. SATAR to spółka zależna grupy Primever Network, jednego w najważniejszych graczy na francuskim rynku logistyki i transportu owoców i warzyw.