Wydajność łańcucha dostaw - największe wyzwanie dla dyrektorów firm

07 sie 2025

Zdolność przewidywania, przewidywalność i dokładność prognoz wzbudziły zainteresowanie dyrektorów generalnych

W przeciągu ostatnich dwóch lat łańcuch dostaw i jego prawidłowe funkcjonowanie stało się na tyle ważnym aspektem dla kierownictwa, że zajęło pierwsze miejsce na liście priorytetów, wskakując na podium z 14 pozycji. Potwierdzają to dane ankiety 2025 CEO Study przeprowadzonej przez Institute for Business Value firmy IBM i Oxford Economics, według których wydajność łańcucha dostaw, pozyskiwanie i zatrzymywanie talentów oraz innowacyjny sposób prowadzenia biznesu stanowią najpilniejsze wyzwania dla zarządów.

Zdolność przewidywania, przewidywalność i dokładność prognoz również wzbudziły zainteresowanie prezesów firm. Dyrektorzy generalni mają zamiar wykorzystać sztuczną inteligencję do wykrywania zmian na rynku i lepszego zrozumienia zachowania klientów oraz wyników operacyjnych, zyskując dzięki temu przewagę konkurencyjną.

„Przedsiębiorczy dyrektorzy generalni” dysponują rzetelnymi informacjami, sprawnymi zespołami i nerwami ze stali

Charakterystyka dyrektorów generalnych

Firma IBM IBV wyróżniła 6 umiejętności i cech, które pozwalają niektórym z dyrektorów generalnych uzyskiwać lepsze wyniki handlowe, nawet w niepewnych warunkach. Wspomniani liderzy, nazywani „Przedsiębiorczymi dyrektorami generalnymi”, osiągają je dzięki dostępowi do rzetelnych informacji, sprawnym zespołom i wysokiej odporności na stres oraz poniższym aspektom:

  • Dysponują wysoko zintegrowanymi procesami i sprawną komunikacją, obejmującą całą organizację.
  • Działają w sprawny sposób, który pozwala im na osiągnięcie sukcesu, nawet w niepewnych warunkach.
  • Odpowiedzialność. Zarządzają i przestrzegają takich kwestii jak wchodzące przepisy dotyczące sztucznej inteligencji.
  • Przyszłościowość. Przeznaczają część budżetu na inwestowanie w AI i w inne powstające technologie.
  • Przed podjęciem decyzji, oceniają potencjalny wpływ generatywnej sztucznej inteligencji na swoją siłę roboczą.
  • Są w stanie w szybki sposób wdrożyć nowe technologie, procesy i dostawców w celu wspierania innowacji i pozostania konkurencyjnymi.