Harcour modernizuje swój magazyn odzieży jeździeckiej do wymogów sprzedaży omnikanałowej

Harcour modernizuje swój magazyn odzieży jeździeckiej do wymogów sprzedaży omnikanałowej

Harcour zoptymalizował organizację 1200 pozycji asortymentowych i o 65% skrócił czas przyjęcia towaru do magazynu.

Harcour

Harcour, francuska marka odzieży jeździeckiej, cyfryzuje swój magazyn we Francji wdrażając w nim oprogramowanie zarządzające Easy WMS firmy Mecalux. System ten usprawnił realizację wszystkich operacji, szczególnie złożone i wymagające procesy przyjęcia towaru oraz kompletacji zamówień.

Harcour: sportowa elegancja

Harcour to francuska marka odzieży dla wielbicieli jazdy konnej. Firma projektuje i sprzedaje trzy kolekcje rocznie. Obok jednej dostępnej cały rok przeznaczonej dla sportowców, sezonowo na lato i zimę wypuszczane są dwie linie prêt-à-porter. Odzież i dodatki wykonane są z wysokiej jakości materiałów, a wzory wyróżniają się kreatywnością i elegancją. Od 2017 roku Harcour jest oficjalnym dostawcą strojów dla francuskiej reprezentacji jeździeckiej, a od 2021 roku również dla szwajcarskiej.

  • Rok założenia: 2015
  • Liczba pracowników: 25
  • Rynki: Francja i blisko 30 krajów na całym świecie w Europie, Azji, Australii i Stanach Zjednoczonych
 

POTRZEBY

  • Ułatwienie kontroli towarów przyjmowanych do magazynu.
  • Redukcja błędów na etapie przygotowywania i wysyłki zamówień.
  • Usprawnienie pracy operatorów magazynu.

ROZWIĄZANIA

  • System zarządzania magazynem Easy WMS.

KORZYŚCI

  • Skrócenie o 65% czasu poświęcanego na identyfikację i odkładanie na regały produktów.
  • Przygotowywanie i wysyłka 400 zamówień z różnych kanałów sprzedaży w ciągu jednego dnia podczas Black Friday.
  • Efektywna strategia rozmieszczenia towaru w magazynie optymalizująca pracę operatorów.

 

Francuska firma Harcour, specjalizująca się w produkcji i sprzedaży odzieży jeździeckiej, doskonale wie, że aby logistyka została dostosowana do wymogów sprzedaży internetowej, konieczna jest precyzyjna kontrola zapasów i operacji logistycznych. Bogata oferta firmy obejmuje spodnie i kamizelki dla jeźdźców, ale także artykuły dla koni (nauszniki, ochraniacze i derki). Aby zoptymalizować łańcuch dostaw, Harcour wyposażył się w technologię umożliwiającą usprawnienie zarządzania stanu magazynowego i usprawnienie kompletacji zamówień z wielu kanałów.

W miejscowości Savigné-l’Evêque w zachodniej Francji Harcour posiada magazyn o powierzchni 700 m², w którym wraz z upływem czasu wprowadzał zmiany, dostosowując go do zmieniających się wymogów rynku. Każdego dnia w obiekcie panuje intensywne tempo pracy. Obok produktów całorocznych dwa razy w roku, zimą i latem, zmieniają się kolekcje sezonowe.

Harcour realizuje strategię sprzedaży omnikanałowej, co oznacza, że posiada różne kanały sprzedaży i komunikacji z klientami. Produkty firmy można nabyć przez stronę internetową albo w sklepach stacjonarnych: w jednym z czterech lokali firmowych we Francji lub w wielu innych sklepach z artykułami jeździeckimi. Logistyka sprzedaży omnikanałowej wymaga wykonania wielu ruchów wewnątrz magazynu, ponieważ zamówienia zwykle zawierają wiele różnych produktów składowanych w różnych miejscach.

„Kiedy uruchomiliśmy ten magazyn, nie korzystaliśmy z żadnych narzędzi informatycznych w organizacji naszej logistyki. Przyjmowane do magazynu produkty oraz przygotowywane i wysyłane zamówienia wpisywaliśmy do tabeli w Excelu” – wspomina Mickaël Jolly, Kierownik Magazynu.

Jednak w miarę rozwoju firmy, którego przejawem było zwiększanie asortymentu i wzrost liczby zamówień, ręczne zarządzanie towarem stawało się coraz mniej efektywne. „Uświadomiliśmy sobie, że aby móc zapewnić klientom odpowiednią obsługę, musimy usprawnić proces magazynowy i poprawić produktywność operatorów” – mówi Mickaël Jolly.

Firma porównała różne rozwiązania dostępne na rynku i wybrała system zarządzania magazynem Easy WMS Mecaluxu. Kierownik Magazynu tak wyjaśnia ten wybór: „Stwierdziliśmy, że jest to system, który najlepiej spełni nasze potrzeby. Ponadto zespół techniczny Mecaluxu zapewnił nam doskonałe szkolenie”.

Easy WMS zintegrowany z systemem ERP Sage

Oprogramowanie do zarządzania magazynem Easy WMS zostało zintegrowane z systemem zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ERP) Sage, z którego korzysta Harcour. Oba systemy stale komunikują się ze sobą i wymieniają dane dotyczące np. zamówień do przygotowania lub już wysłanych.

Komunikacja między systemami ERP i Easy WMS jest konieczna, aby firma Harcour mogła osiągnąć większą wydajność logistyczną. ERP tworzy i przechowuje bazę danych produktów, generuje faktury i przekazuje do magazynu zamówienia złożone przez klientów. Natomiast Easy WMS powiadamia ERP, jakie produkty zostały przyjęte do magazynu, aby sprawdzić, czy nie doszło błędów, a także które zamówienia zostały wysłane.

Zalety cyfrowej logistyki

Easy WMS zapewnia większą płynność i bezpieczeństwo obiegu ładunków. Jest to możliwe dzięki wskazówkom ułatwiającym pracę, które system wyświetla operatorom na terminalach radiowych. W ten sposób wiedzą oni, które produkty należy pobrać do zamówień, ile sztuk i gdzie są one składowane. „Postępując krok po kroku zgodnie z poleceniami oprogramowania, zminimalizowaliśmy ryzyko błędów” – zauważa Kierownik Magazynu.

Najbardziej widocznym usprawnieniem, jakie w magazynie firmy Harcour przyniosło wdrożenie systemu Easy WMS, jest bardziej wydajne rozmieszczenie towaru w magazynie (slotting). Wcześniej operatorzy umieszczali w określonym miejscu magazynu tylko jedną pozycję asortymentową, teraz Easy WMS identyfikuje otrzymane produkty i przypisuje im lokalizacje według rozmiaru i koloru.

Właściwa organizacja składowania 1200 pozycji asortymentowych wpływa korzystnie na tempo kompletacji: „Odnotowaliśmy znaczącą poprawę w zakresie czasu kompletacji. Codziennie wysyłamy ok. 60 zamówień liczących średnio 20 pozycji. Jednakże w miniony Black Friday udało nam się zrealizować w ciągu jednego dnia aż 400 zamówień. Bez systemu Easy WMS byłoby to niemożliwe”, nadmienia Jolly.

Ponadto, za sprawą nowego sposobu rozmieszczenia towaru w magazynie, operatorzy nie muszą już pokonywać dużych odległości po całym obiekcie, aby skompletować zamówienia, lecz każdy z nich pracuje w jednym, przydzielonym mu obszarze, gdzie pobiera tylko określony rodzaj produktów o podobnej wielkości. „Poprawiliśmy warunki pracy personelu, co było jednym z naszych priorytetów” – podkreśla Kierownik Magazynu.

Zamówienia są kompletowane przez grupowanie, co oznacza, że każdy operator w trakcie przejścia przez magazyn pobiera produkty do kilku zamówień naraz. Następnie trafiają one do strefy konsolidacji, gdzie są rozdzielane na poszczególne zamówienia i sortowane według odbiorców (klienci sklepu internetowego i sklepy stacjonarne). Dzięki takiemu sposobowi pracy firma zyskała szybkość i niezawodność.

Oprócz przygotowywania zamówień system Easy WMS pozwolił również zoptymalizować etap przyjęcia towaru. Wcześniej operatorzy spędzali nawet 7 godzin na ręcznym identyfikowaniu, jeden po drugim, każdego produktu przyjmowanego do magazynu. „Easy WMS sprawił, że czas poświęcony na identyfikację i odkładanie produktów na regały skróciliśmy o 65%” – wylicza Kierownik Magazynu.

Produkty dostarczane do magazynu są opatrzone odpowiednimi etykietami. Operatorzy muszą jedynie zeskanować kod kreskowy za pomocą terminala radiowego, a Easy WMS weryfikuje, czy otrzymano właściwe produkty i wyznacza dla nich odpowiednie miejsca na regałach.

Magazyn firmy Harcour obsługuje również zwroty. W takich przypadkach operatorzy także identyfikują produkty za pomocą terminala radiowego, a system podpowiada im, co mają robić, zgodnie z polityką zwrotów obowiązującą w firmie.

Sukces logistyki omnikanałowej

Dzięki Easy WMS firma Harcour rozwinęła omnikanałowy charakter swojej działalności. Wdrożenie oprogramowania poprawiło wydajność realizacji wielu operacji, szczególnie przyjęcia towaru i kompletacji zamówień. Ważną cechą Easy WMS jest jego intuicyjność. Kierownik Magazynu podkreśla, że „operatorzy bardzo szybko przyzwyczaili się do systemu, ponieważ ułatwił im pracę”.

„Easy WMS zapewnia nam nowy sposób pracy, optymalny i dostosowany do specyfiki naszej działalności” – dodaje Mickaël Jolly. Oprogramowanie Mecaluxu pozwala firmie Harcour obsługiwać przyjęcia towaru aż o 65% szybciej niż kiedyś, Jest także elastyczne i skalowalne, co umożliwia bieżące dostosowanie się do nowych potrzeb i wyzwań, takich jak nagły wzrost liczby zamówień z okazji Czarnego Piątku.

Wraz z wdrożeniem Easy WMS nastąpiła radykalna zmiana w funkcjonowaniu naszego magazynu, szczególnie w zakresie przyjmowania towaru i przygotowywania zamówień. W miniony Czarny Piątek udało nam się zrealizować w ciągu jednego dnia aż 400 zamówień. Bez Easy WMS byłoby to niemożliwe.

Mickaël JollyKierownik Magazynu w firmie Harcour

Produkty wykorzystane w realizacji

Zapytaj eksperta