Easy WMS optymalizuje proces magazynowy dystrybutora wyposażenia myjni samochodowych firmy Spare

Easy WMS optymalizuje proces magazynowy dystrybutora wyposażenia myjni samochodowych firmy Spare

Spare, firma specjalizująca się w sprzedaży sprzętu dla myjni samochodowych i przemysłowych, wdrożyła system Easy WMS, aby zoptymalizować proces magazynowy.

Spare

Spare, francuska firma specjalizująca się w sprzedaży sprzętu dla myjni samochodowych i przemysłowych, wdrożyła oprogramowanie magazynowe Easy WMS. System koordynuje proces magazynowy na etapie przyjęcia i kompletacji, eliminując błędy w dostawach zamówień.

Spare: profesjonalny sprzęt myjący

Spare to rodzinna firma założona w 2003 roku. Przedmiotem jej działalności jest sprzedaż części zamiennych i wysokociśnieniowych urządzeń czyszczących, które stanowią wyposażenie myjni samochodowych i przemysłowych. Oferta firmy obejmuje ponad 1800 produktów, od odkurzaczy turbinowych, przez systemy oczyszczania wody metodą odwróconej osmozy, po wodoodporne oświetlenie LED.

  • Rok założenia: 2003
  • Rynki: Francja, Europa, Bliski Wschód i Maghreb

POTRZEBY

  • Monitorowanie w czasie rzeczywistym rosnącej liczby pozycji asortymentowych.
  • Optymalizacja łańcucha dostaw.

ROZWIĄZANIA

  • System zarządzania magazynem Easy WMS.
  • Moduł Multi Carrier Shipping Software.

KORZYŚCI

  • Dokładna kontrola nad asortymentem liczącym 1800 produktów różnej wielkości i o różnym tempie rotacji.
  • Automatyczna komunikacja magazynu z firmami transportowymi w celu usprawnienia dystrybucji towaru.

„W ciągu ostatnich pięciu lat nasza firma dynamicznie się rozwinęła, rozszerzając działalność na rynki zagraniczne. Dlatego logistyka znalazła się w centrum naszego zainteresowania” – wyjaśnia Thierry Darves-Bornoz, Dyrektor firmy Spare.

Magazyn firmy, zlokalizowany w Ivry-sur-Seine pod Paryżem, ma zaledwie 650 m² powierzchni i jest wyposażony w trzy systemy składowania, na których mieści się asortyment liczący 1600 produktów różnej wielkości i o różnej rotacji. Thierry Darves-Bornoz podkreśla, że „przy tak dużej ilości towaru priorytetem jest doskonała kontrola stanu magazynowego, pozwalająca uniknąć błędów w zarządzaniu zapasami i realizacji zamówień”.

Dotychczas nadzór nad towarem zapewniało oprogramowanie do zarządzania, które wraz ze wzrostem tempa pracy i liczby zamówień stawało się coraz bardziej nieefektywne. Spadek produktywności utwierdził firmę w przekonaniu, że potrzebuje bardziej zaawansowanego rozwiązania. „Szukaliśmy systemu, który moglibyśmy dostosować do specyfiki naszego łańcucha dostaw i który usprawniłby kluczowe czynności, takie jak przygotowywanie zamówień” – wyjaśnia Dyrektor.

Po porównaniu kilku tego rodzaju narzędzi firma Spare zdecydowała się na system zarządzania magazynem Easy WMS. Thierry Darves-Bornoz wymienia powody tego wyboru: „Mecalux posiada wieloletnie doświadczenie w opracowywaniu rozwiązań logistycznych. Funkcje systemu pozwalają śledzić zapasy w czasie rzeczywistym i sprawnie realizować zamówienia. Bez wątpienia był to dla nas najlepszy wybór”.

Easy WMS uczestniczy w całym procesie odbywającym się w magazynie firmy Spare, od momentu przyjęcia towaru do momentu wysyłki zamówień. „Wdrożenie Easy WMS przyniosło radykalną zmianę w naszej logistyce. Personel bardzo szybko nauczył się korzystać z oprogramowania i od samego początku dostrzegał jego liczne zalety” – wspomina Dyrektor.

Optymalizacja procesu magazynowego

Cyfryzacja zoptymalizowała nie tylko logistykę, ale również przyniosła pozytywne zmiany w innych procesach firmy. „Odkąd wdrożyliśmy Easy WMS, wszystkie nasze działy pracują efektywniej i w sposób skoordynowany z pozostałymi działami” – podkreśla Thierry Darves-Bornoz.

Koordynacja między poszczególnymi działami jest w firmie Spare niezbędna dla zapewnienia odbiorcom odpowiedniej jakości obsługi. W tym zakresie istotną rolę odgrywa integracja Easy WMS z systemem zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ERP), ponieważ płynna wymiana danych między tymi narzędziami gwarantuje jeszcze sprawniejszy proces logistyczny. Na przykład w momencie, gdy klient składa zamówienie, ERP powiadamia o tym Easy WMS, który dzięki temu może niezwłocznie zlecić jego przygotowanie i wysyłkę. Komunikacja ta sprawia także, iż magazyn zawsze dysponuje poziomem zapasów umożliwiającym realizację zamówień bez opóźnień.

Wszystkie produkty w magazynie firmy Spare są odpowiednio oznaczone i rozmieszczone według określonych kryteriów. Thierry Darves-Bornoz dodaje, że „oznaczenie lokalizacji kodami przyniosło znaczną oszczędność miejsca”.

Każdego dnia, podczas przyjmowania towaru od dostawców, operatorzy odczytują za pomocą terminala radiowego kody kreskowe umieszczone na produktach. Dzięki temu Easy WMS może przypisać im odpowiednie miejsca na regałach, wykorzystując zaimplementowane w nim reguły i algorytmy, które uwzględniają takie zmienne jak rodzaj produktu i szybkość jego rotacji. Właściwa strategia rozmieszczenia towaru pozwala zoptymalizować trasy operatorów podczas kompletacji zamówień.

„Kompletacja to jedna z czynności, które najbardziej zyskały na wdrożeniu Easy WMS. Teraz operatorzy pracują dużo szybciej, co pozwoliło nam skrócić czas realizacji zamówień” – zaznacza Thierry Darves-Bornoz. Oprogramowanie Mecaluxu instruuje operatorów, które artykuły należy pobrać, aby przygotować zamówienia, i gdzie się one znajdują, a także wytycza optymalną trasę, dzięki czemu pokonują mniejsze odległości. „Postępując krok po kroku zgodnie ze wskazówkami systemu Easy WMS, zminimalizowaliśmy błędy w kompletacji” – podkreśla Dyrektor.

Sprawna wysyłka zamówień

Szybka dostawa zamówień przekłada się bezpośrednio na zadowolenie klientów, dlatego jak wspomina Thierry Darves-Bornoz, „zwróciliśmy się z prośbą o pomoc do doświadczonego dostawcy, ponieważ zależało nam na wdrożeniu cyfrowego narzędzia, które wyeliminowałoby błędy na etapie wysyłki i automatycznie generowałoby etykiety dla firm transportowych”.

Opracowany przez Mecalux moduł Multi Carrier Shipping Software umożliwia sprawne i bezbłędne przeprowadzenie czynności poprzedzających wysyłkę: pakowanie, etykietowanie oraz przekazanie przesyłek firmie transportowej. Oprogramowanie to zarządza równocześnie dwoma odrębnymi procesami:

  1. Pakowanie i etykietowanie zamówień. Program kieruje pracą operatorów, informując ich, które produkty należy zapakować oraz czy mają się znaleźć w jednej, czy w kilku paczkach. Ponadto automatycznie generuje i drukuje etykiety wysyłkowe według wzorów stosowanych przez poszczególnych przewoźników. „Bardzo nam zależało na wyeliminowaniu błędów podczas etykietowania” – podkreśla Thierry Darves-Bornoz.
  2. Synchronizacja magazynu z firmami transportowymi. Moduł automatyzuje komunikację z firmami transportowymi, dzięki czemu magazyn może przekazać im wszystkie niezbędne informacje, takie jak liczba i wielkość paczek. „Dzięki oprogramowaniu ułatwiliśmy pracę operatorom, a przede wszystkim przyspieszyliśmy wysyłki” – zauważa Dyrektor.

Multi Carrier Shipping Software umożliwia natychmiastową wymianę danych o przesyłkach pomiędzy magazynem a przewoźnikiem, usprawniając wysyłkę zamówień bez dodatkowych kosztów.

Zalety cyfryzacji logistyki

Firma Spare usprawniła logistykę dzięki zaawansowanemu oprogramowaniu, które elastycznie dostosowuje się do wszelkich zmian w działalności, takich jak wzrost dziennej liczby zamówień. Easy WMS zapewnia płynność, dokładność i produktywność procesu magazynowego, co przekłada się na bardziej dynamiczny rozwój i większą konkurencyjność firmy.

„Osiągnęliśmy trzy główne cele, które sobie postawiliśmy w związku z cyfryzacją logistyki: monitorowanie procesu, oszczędność czasu i brak błędów” – podsumowuje Dyrektor. Firma zwiększyła dynamikę przepływu w łańcuchu dostaw, co przyniosło korzyści także jej klientom.

Wdrożenie Easy WMS okazało się dla naszej firmy bardzo trafną decyzją. Już nie wyobrażamy sobie pracy bez tego systemu, ponieważ przyniósł nam wiele korzyści, takich jak m.in. szybsze wykonywanie prac magazynowych i zminimalizowanie błędów w dostawach zamówień.

Thierry Darves-BornozDyrektor firmy Spare

Zapytaj eksperta