
System zarządzania magazynem Easy WMS w firmie AutoEquip
Dzięki oprogramowaniu do zarządzania magazynem stworzonemu przez Mecalux, firma Centres Autoequip może spośród kilku tysięcy pozycji towarowych wybrać i dostarczyć pojedynczy produkt w ciągu kilku minut.
Transkrypcja filmu
Ignasi Mallol (Odpowiedzialny za pracownię Techniczną Oprogramowania Mecalux)
Warunkiem każdego sukcesu jest dobry pomysł, dobre zarządzanie i ciężka praca.
Ale u podstaw trwałego wzrostu leży umiejętność zarządzania sukcesem.
Dlatego AUTOEQUIP oparł zarządzanie logistyczne na oprogramowaniu Easy WMS firmy Mecalux.
CENTRES AUTOEQUIP to przedsiębiorstwo zajmujące się ekspresową obsługą i konserwacją pojazdów ze szczególnym uwzględnieniem zaopatrzenia w ogumienie.
Komplet pięciu podstawowych opon dla każdego standardowego pojazdu należy pomnożyć przez ilość marek, modeli, parametrów i funkcji.
Samochód dostawczy, samochód osobowy, samochód terenowy, taksówka, samochód sportowy, ciężarówka. Do jazdy w górach lub po mieście, po śniegu lub po nagrzanej słońcem nawierzchni.
Nic dziwnego, że codzienna działalność firmy Autoequip opiera się na bazie danych zawierającej 6000 rekordów, z czego ponad 1700 jest w ciągłym użyciu.
Javier Niño (Dyrektor Działu Finansów i Operacji Centres AutoEquip)
Autoequip rozpoczął działalność w Premià de Mar, małym miasteczku na obrzeżach Barcelony, wkładając wszystkie siły i wiele entuzjazmu w sprzedaż ogumienia po bardzo atrakcyjnych cenach z dostawą w rekordowo krótkim czasie.
Dzisiaj jesteśmy czołową firmą tej branży w Katalonii. Dysponujemy 16 punktami sprzedaży i poszerzyliśmy działalność o dział sprzedaży internetowej na terenie całego kraju oraz dział dostaw dla klientów zagranicznych, tak zwany Trading.
Żeby sprostać zamówieniom i polepszyć jakość usług, w roku 2009 Centres Autoequip nabyło nowy magazyn logistyczno-spedycyjny o łącznej powierzchni 3100 m2, w tym 2700 m2 powierzchni magazynowej.
Ignasi Mallol (Odpowiedzialny za pracownię Techniczną Oprogramowania Mecalux)
Stanęliśmy przed zagadnieniem optymalizacji zarządzania logistycznego magazynem w ramach systemu WMS.
Wyzwanie, przed jakim stanęło Centres Autoequip, to automatyzacja obsługi magazynu w celu zwiększenia wydajności i osiągnięcia następujących trzech rezultatów:
- zapewnienia szybkiego przygotowania towarów do wysyłki,
- zapewnienia zdolności obsługi dużej liczby zróżnicowanych zamówień (ponad 6000),
- zapewnienia optymalnego składowania towarów i wykorzystania powierzchni.
Ignasi Mallol (Odpowiedzialny za pracownię Techniczną Oprogramowania Mecalux)
Nasz wybór padł na oprogramowanie Easy WMS z racji jego elastyczności, efektywnej współpracy z innymi systemami i prostej obsłudze złożonych operacji.
Javier Niño (Dyrektor Działu Finansów i Operacji Centres AutoEquip)
Dlaczego ten właśnie program? Bo klient może do mnie zadzwonić i powiedzieć: potrzebuję oponę, a ja za pięć minut będę wiedział, gdzie taka opona się znajduje, i przygotuję ją do wysyłki. Tylko produkt Mecaluxu zapewnia takie możliwości.
Magazyn został podzielony na siedem zróżnicowanych stref, które system obsługuje zgodnie z procedurami określonymi w fazie strategicznej: magazyny tradycyjne na kontenery i wielkie skrzynie kratowe, strefę kompletacyjną, strefę przeładunkową, strefę magazynowania znacznej ilości zapasów i zapasów kompensacyjnych łatwych do odbioru, strefę magazynowania sprzętu car-audio i strefę ramp.
Magazyn wyposażony jest w regały tradycyjne, regały picking na opony i strefę przeładunkową oraz dysponuje ośmioma korytarzami magazynowymi, dwoma rampami odbiorczymi i pięcioma załadowczymi.
Carlos Tamayo (Główny Magazynier Centres AutoEquip)
Mamy siedem wózków jezdniowych, które transportują około 3000 opon dziennie.
Easy WMS pracuje na ośmiu terminalach bezprzewodowych wielkiej częstotliwości.
Po zakończeniu fazy strategicznej, skonfigurowaniu programu, uruchomieniu go i przeszkoleniu pracowników, dokonano inwentaryzacji i magazyn rozpoczął działalność.
Juan Carlos Astasio (Odpowiedzialny za całokształt logistyki Centres AutoEquip)
W miarę rozładowywania towarów pracownik ustala, jakiemu zamówieniu odpowiada towar oraz do którego kontenera i w jakiej ilości zostanie załadowany. Po wypełnieniu kontenera powiadamiamy system Mecalux SGA poprzez system WMS i jeden z pracowników wczytuje dane kontenera za pomocą ręcznego terminalu kodów kreskowych oraz decyduje, gdzie taki kontener ma być umieszczony.
W przypadku natłoku zamówień, system realizuje cross-docking.
Juan Carlos Astasio (Odpowiedzialny za całokształt logistyki Centres AutoEquip)
W przypadku dostawy niewielkiej ilości towaru grupujemy opony w innym kontenerze i terminal radiowy informuje nas, gdzie zostały one zmagazynowane.
W wyniku doładowania lub grupowania, towary zostają umieszczone w strefie kompletacyjnej [a1] albo w strefie kontenerów razem z analogicznymi produktami. W ten sposób Easy WMS firmy Mecalux optymalizuje pojemność kontenerów i oszczędnie gospodaruje powierzchnią magazynową.
Carlos Tamayo (Główny Magazynier Centres AutoEquip)
System informuje nas dokładnie, gdzie mamy umieścić i skąd pobrać każdego typu oponę zamówioną przez klienta.
System WMS wysyła zamówienia automatycznie. Magazynier przydziela poszczególne zamówienia pracownikom zależnie od rodzaju ładunku i możliwości załogi. Zamówienia układa się w ciągi, żeby umożliwić ich realizację w pakietach, a tym samym skrócić pracownikom drogę.
Począwszy od strefy pomarańczowej, a skończywszy na strefie ramp załadunkowych, droga, którą ma do przebycia pracownik, zostaje zoptymalizowana.
W oparciu o analizę obrotów artykułami magazyn został podzielony na strefy pionowe, żeby ograniczyć do minimum przemieszczanie towaru i zapewnić pracownikom łatwy dostęp. Po dostarczeniu zamówienia na rampę załadowczą proces spedycji zostaje automatycznie zakończony, a system WMS otrzymuje potwierdzenie wysyłki zamówionego towaru.
Easy WMS umożliwia ponadto następujące operacje:
- ciągłą inwentaryzację,
- automatyczne przeliczanie obrotu towarowego,
- tworzenie etykiet do znakowania kontenerów i miejsc składowania,
- sporządzanie dowolnego typu sprawozdań i statystyk.
Ignasi Mallol (Odpowiedzialny za pracownię Techniczną Oprogramowania Mecalux)
Rzućmy okiem na zyski, jakie przyniosło firmie Autoequip zastosowanie oprogramowania Mecalux Easy.
Javier Niño (Dyrektor Działu Finansów i Operacji Centres AutoEquip)
Zwiększyliśmy wydajność o 100%, przechodząc z 15000 do 30000 opon.
Carlos Tamayo (Główny Magazynier Centres AutoEquip)
Początkowo zaopatrywaliśmy mniej więcej dwie ciężarówki tygodniowo. Obecnie obsługujemy jedną albo dwie dziennie.
Juan Carlos Astasio (Odpowiedzialny za całokształt logistyki Centres AutoEquip)
Zwiększyliśmy dzienną realizację zamówień o 60%, ze 150 do 240.
Ignasi Mallol (Odpowiedzialny za pracownię Techniczną Oprogramowania Mecalux)
Mecalux Easy pomogło firmie Autoequip umocnić pozycję na rynku.
Carlos Tamayo (Główny Magazynier Centres AutoEquip)
Nasz wzrost jest po prostu niebywały.
Ignasi Mallol (Odpowiedzialny za pracownię Techniczną Oprogramowania Mecalux)
System ten ma tak wiele możliwości, że pozwala obsługiwać magazyn znacznie bardziej skomplikowany.
Javier Niño (Dyrektor Działu Finansów i Operacji Centres AutoEquip)
Obecnie planujemy nabyć sąsiedni magazyn i zwiększyć nasz potencjał o około 70%.
Carlos Tamayo (Główny Magazynier Centres AutoEquip)
Najdalej w ciągu roku podwoimy obroty oponami.
Javier Niño (Dyrektor Działu Finansów i Operacji Centres AutoEquip)
W perspektywie trzech lat możemy mówić o wzroście rzędu 120%.