Firma TB Group zoptymalizowała pracę magazynu środków ochrony osobistej w Burgos

Firma TB Group zoptymalizowała pracę magazynu środków ochrony osobistej w Burgos

Hiszpański producent środków ochrony indywidualnej, TB Group, monitoruje w czasie rzeczywistym stan magazynowy 8100 produktów.

TB Group

TB Group, producent środków ochrony indywidualnej, wdrożył w swoim magazynie w Burgos (Hiszpania) system Easy WMS. Firma zoptymalizowała proces i poprawiła kontrolę nad zapasami, a także zyskała możliwość analizy danych, by podejmować bardziej trafne decyzje.

TB Group: bezpieczeństwo i wygoda

TB Group to hiszpańska firma z siedzibą w Burgos zajmująca się projektowaniem, produkcją oraz sprzedażą środków ochrony indywidualnej. Początkowo produkowała jedynie rękawice ochronne, z czasem jednak poszerzyła swoją ofertę o obuwie ochronne dla pracowników różnych branż przemysłu, a także odzież roboczą. Współpracuje ze znanymi na całym świecie markami, aby móc oferować szeroką gamę produktów, które zapewniają bezpieczeństwo, wygodę i estetykę ich użytkownikom. Założona w 1973 roku, firma jest dziś obecna w ponad 30 krajach świata.

POTRZEBY

  • Usprawnienie realizacji zamówień dla odbiorców z Europy i Ameryki Łacińskiej.
  • Możliwość analizy danych w celu identyfikowania obszarów procesu wymagających usprawnień.
  • Monitorowanie towaru od przyjęcia do wydania.

ROZWIĄZANIA

  • System zarządzania magazynem Easy WMS.
  • Multi Carrier Shipping Software.
  • Supply Chain Analytics Software.

KORZYŚCI

  • Sprawne przygotowywanie i wysyłka średnio 200 zamówień dziennie.
  • Trafne decyzje w kwestii poprawy wydajności na podstawie danych dotyczących funkcjonowania magazynu.
  • Rozmieszczenie asortymentu liczącego 8100 pozycji w sposób poprawiający efektywność prac magazynowych.

W 2023 roku Grupa TB świętuje swoje półwiecze w branży BHP. Tak długą obecność na rynku producent odzieży ochronnej i roboczej zawdzięcza swojej gotowości do zmian, dzięki której będzie zawsze atrakcyjnym partnerem dla swoich klientów. „Od samego początku dokładamy największych starań, aby personel z różnych branż przemysłu był w pełni chroniony przed zagrożeniami, jakie napotyka każdego dnia w swojej pracy” – podkreśla Carlos García, Logistics & Warehouse Manager w TB Group.

Sprawny proces magazynowy przekłada się na szybką realizację zamówień, dlatego jak zauważa Carlos García, „konieczna była modernizacja, pozwalająca dostosować go do zmian zachodzących w otoczeniu biznesowym oraz zapewnić odbiorcom płynne dostawy”.

W ramach tego podejścia firma TB Group zdecydowała się na cyfryzację logistyki i w swoim magazynie o powierzchni 5600 m² wdrożyła system zarządzania magazynem Easy WMS. „Dotychczas do zarządzania procesem na wszystkich etapach, a więc przyjęć, składowania, kompletacji oraz wysyłki, wykorzystywaliśmy system ERP. Jednak wraz ze wzrostem natężenia pracy i złożoności tych zadań zaczęliśmy dostrzegać potrzebę wdrożenia systemu WMS, jako bardziej zaawansowanego i kompetentnego narzędzia do kompleksowego zarządzania procesem magazynowym” – dodaje Logistics & Warehouse Manager.

Optymalizacja pracy magazynu

„Postanowiliśmy wdrożyć oprogramowanie magazynowe, aby zoptymalizować proces i uzyskać maksymalną kontrolę nad zapasami. Po porównaniu różnych narzędzi tego typu uznaliśmy, że najlepszym dla nas rozwiązaniem będzie Easy WMS Mecaluxu, ponieważ jego zaawansowane funkcje spełniają nasze potrzeby” – wyjaśnia Carlos García.

Cyfryzacja przyniosła firmie znaczącą poprawę w zakresie zarządzania zapasami. W swoim centrum dystrybucyjnym TB Group składuje asortyment liczący ponad 8100 produktów o różnych cechach i różnym tempie rotacji. Zdaniem Carlosa Garcíi „właściwa organizacja składowania i możliwość śledzenia produktów w czasie rzeczywistym zapobiega błędom i zwiększa dynamikę pracy, co ma zasadnicze znaczenie dla efektywności procesu”. Odpowiednie rozmieszczenie towaru sprawia bowiem, że poszczególne czynności, zwłaszcza odkładanie i pobieranie towaru, można wykonać szybciej.

Easy WMS identyfikuje każdy produkt w momencie jego przyjmowania do magazynu – operatorzy muszą jedynie zeskanować terminalem radiowym kod kreskowy umieszczony na palecie. W ten sposób towar jest jednocześnie wprowadzany automatycznie do bazy danych. Od tego momentu możliwa jest identyfikowalność produktów, czyli śledzenie w czasie rzeczywistym ich ruchu i lokalizacji na dalszych etapach procesu, aż do wydania z magazynu.

System wyznacza także miejsca składowania na podstawie określonych parametrów, m.in. tempa rotacji. „Towar jest obsługiwany metodą FIFO, co oznacza, że jednostka ładunkowa, która została odłożona na regał jako pierwsza, opuści go również pierwsza. Easy WMS pozwala nam zarządzać towarem sprawnie i bez błędów” – mówi Carlos García.

Firma TB Group zdecydowała się na cyfryzację również w celu usprawnienia przygotowywania i wysyłki zamówień. Każdego dnia magazyn opuszcza ok. 200 zamówień, które trafiają do klientów z Hiszpanii, Portugalii, Francji, Włoch, Czech, Chorwacji, Wielkiej Brytanii, Finlandii oraz krajów Ameryki Łacińskiej.

Easy WMS odgrywa nieocenioną rolę również podczas przygotowywania zamówień. Generuje zadania dla operatorów na podstawie ich profili, uprawnień oraz poziomu dostępu, a także ich lokalizacji.
Wskazuje miejsce składowania wyszczególnionych pozycji, wytyczając przy tym trasę kompletacji w taki sposób, aby operatorzy pokonywali jak najkrótsze odległości, a tym samym pracowali efektywniej.

„System musi być na tyle elastyczny, abyśmy mogli dostosowywać proces do aktualnych potrzeb zaopatrzeniowych naszych klientów oraz zmian zachodzących w magazynie, takich jak wzrost liczby zamówień, poszerzenie asortymentu czy zwiększenie poziomu zapasów” – wyjaśnia Carlos García. Dzięki wdrożeniu systemu Easy WMS firma zyskała pewność, że dostawy do odbiorców zawsze będą terminowe.

Sprawna wysyłka zamówień

Wysyłka i dostawa zamówień to etapy procesu logistycznego, które mają bezpośredni wpływ na zadowolenie klientów. „Jakość obsługi odbiorców jest u nas absolutnym priorytetem, a terminowość dostaw odgrywa w tej kwestii kluczową rolę, przy czym istotne jest, aby nie wiązało się to z dodatkowymi kosztami” – podkreśla Logistics & Warehouse Manager i dodaje, że „cyfryzacja tej czynności ułatwia wymianę informacji dotyczących wysyłki z przewoźnikami, gwarantując realizację dostaw zgodnie z warunkami umów z klientami”.

Aby zoptymalizować ten etap, wdrożono Multi Carrier Shipping Software, program, który automatyzuje komunikację między magazynem i firmami transportowymi, a także usprawnia pakowanie, etykietowanie oraz przekazanie paczki przewoźnikowi.

Multi Carrier Shipping Software przesyła agencjom spedycyjnym wszystkie informacje potrzebne do prawidłowej realizacji dostaw, takie jak liczba paczek oraz ich wielkość i waga. Przewoźnik natomiast potwierdza przyjęcie zlecenia i przekazuje dane niezbędne do wygenerowania etykiet wysyłkowych oraz numeru przesyłki umożliwiającego śledzenie jej drogi.

„Naszym celem była automatyzacja i synchronizacja komunikacji z firmami transportowymi. Moduł Multi Carrier Shipping Software dał nam taką możliwość. Poprzez wyeliminowanie ręcznego przesyłania wiadomości i tworzenia etykiet zoptymalizowaliśmy pracę operatorów, a wysyłki realizowane są znacznie szybciej” – wskazuje Carlos García.

Analiza danych i proces decyzyjny

„Dzięki narzędziom Mecaluxu staliśmy się organizacją data driven. Oznacza to, że dane stanowią podstawę naszych działań, pomagając nam bardziej efektywnie wykorzystywać zasoby i optymalizować proces, a to przekłada się na większą konkurencyjność” – zauważa Carlos García.

Supply Chain Analytics Software to kolejne rozszerzenie funkcjonalności systemu Easy WMS. Jego zadaniem jest grupowanie i strukturyzowanie danych powstających w trakcie codziennej pracy magazynu. „Ich analiza dostarcza nam obiektywny obraz wydajności procesu magazynowego. Na podstawie prezentowanych przez moduł wskaźników efektywności możemy podejmować trafne decyzje dotyczące usprawnień” – dodaje Logistics & Warehouse Manager.

Supply Chain Analytics Software prezentuje dashboardy i wykresy, na których osoby odpowiedzialne w TB Group za logistykę mogą śledzić wskaźniki dotyczące najważniejszych obszarów funkcjonowania magazynu. Korzystając z intuicyjnego panelu użytkownika, firma może sprawdzić m.in. ilość przyjętego i wydanego towaru z magazynu czy odsetek bezbłędnie skompletowanych zamówień. „Dzięki temu narzędziu zawsze mamy dokładne i aktualne informacje na temat obłożenia magazynu czy rotacji zapasów” – precyzuje Carlos García.

System stale monitoruje działalność firmy, dzięki czemu TB Group może natychmiast zidentyfikować obszary nieefektywności i podjąć stosowne decyzje korygujące.

Cyfryzacja jako motor rozwoju przedsiębiorstwa

Najlepszym sposobem na zapewnienie elastyczności i skalowalności łańcucha dostaw jest cyfryzacja. Easy WMS to oprogramowanie, które płynnie dostosowuje się do zmian zachodzących w magazynie firmy TB Group, takich jak wzrost liczby zamówień, nieustannie optymalizując proces.

„Nasza działalność doświadcza obecnie dużych zmian. Skupiamy się na opracowywaniu nowych linii produktów i ulepszaniu tych, które już są obecne na rynku, oraz na uruchamianiu bardziej nowoczesnej strony internetowej, aby ułatwić klientom zakupy. Wszystko to będzie miało wpływ na nasz proces logistyczny” – zdradza Logistics & Warehouse Manager.

Dzięki Easy WMS firma będzie mogła zawsze, niezależnie od natężenia pracy, sprawnie zarządzać przepływem towaru w magazynie i zapewniać swoim klientom terminową realizację zamówień. W dostosowaniu procesu do nowych potrzeb cenne wsparcie będzie stanowił moduł Supply Chain Analytics Software, wskazując obszary, które można udoskonalić w celu poprawy produktywności.

Easy WMS to rozbudowane oprogramowanie, które pozwala nam organizować, optymalizować i analizować wszystkie czynności odbywające się w ramach procesu magazynowego. Bezpośredni dostęp do danych obrazujących funkcjonowanie magazynu ułatwia podejmowanie decyzji i elastyczne dostosowywanie pracy do zmieniających się potrzeb.

Carlos GarcíaLogistics & Warehouse Manager w TB Group

Zapytaj eksperta