Alumasa: logistyka 4.0 dla zapewnienia możliwości rozwoju

05/05/2022

Alumasa, hiszpański producent blachy aluminiowej z materiałów recyklingowych, buduje automatyczny magazyn samonośny w nowej części swojego zakładu w Badajoz w zachodniej części kraju. Firma produkuje rocznie 40 000 ton aluminium surowego i lakierowanego w kręgach. Pracą magazynu połączonego automatycznie z liniami lakierniczymi będzie kierowało oprogramowanie magazynowe Easy WMS.

Nowy automatyczny magazyn Alumasy, zarządzany przez oprogramowanie Easy WMS

Aby połączyć magazyn z fabryką, na wysokości 5 m powstanie łącznik w postaci krytej estakady, w której zostaną umieszczone dwa przenośniki do transportowania beczek z lakierem. W przedniej części magazynu będą się odbywały zarówno przyjęcia, jak i wydania towaru, natomiast strefę składowania będzie stanowił jeden korytarz, o długości prawie 100 m, wyposażony w regały, na których pomieści się 4856 palet o wadze 1200 kg każda. Odkładanie i pobieranie towaru będzie zadaniem automatycznej układnicy.

Lokalizacją i przepływem ładunków w będzie zarządzało oprogramowanie Easy WMS, umożliwiając dostarczanie materiałów na linie lakiernicze zgodnie z zapotrzebowaniem.

Nowy magazyn pozwoli firmie Alumasa usprawnić zaopatrywanie linii lakierniczych w fabryce oraz zwiększyć wydajność całego łańcucha dostaw. Przełoży się to na szybszą realizację zamówień odbiorców.

Automatyczny magazyn pozwoli nam osiągnąć dwa główne cele. Po pierwsze chcemy zoptymalizować obieg ładunków poprzez skrócenie czasu transportu i ograniczenie do minimum korzystania z wózków widłowych. Po drugie ważnym celem jest usprawnienie zarządzania magazynem, abyśmy mogli monitorować zapasy w czasie rzeczywistym oraz sprawnie reagować na potrzeby odbiorców.

Przedstawiciel firmy Alumasa

Aluminium z recyklingu

Hiszpańska firma Alumasa od 2000 roku specjalizuje się w recyklingu aluminium. Produkuje blachę aluminiową w kręgach, przetapiając odpady. Zajmuje się również lakierowaniem swoich produktów z wykorzystaniem lakierów opracowanych we własnym laboratorium, których paleta przekracza 1000 różnych odcieni, których większość powstała w oparciu o zapotrzebowanie klientów.