Używamy własnych plików cookie (first-party cookies) i plików cookie stron trzecich (third-party cookies), aby zwiększyć korzyści dla klienta i ulepszyć użytkowanie strony. Klikając dowolny link na tej stronie wyrażają Państwo zgodę na korzystanie z plików cookies w sposób określony w naszej polityce cookies. Aby uzyskać więcej informacji, należy sprawdzić naszą Polityka cookies. Akceptuj

Jak odnieść sukces w handlu elektronicznym dzięki rozwiązaniom dla sklepów internetowych stworzonym przez Mecalux

Jak odnieść sukces w handlu elektronicznym dzięki rozwiązaniom dla sklepów internetowych stworzonym przez Mecalux

Tradeinn: przykład rozwoju i sukcesu w branży e-commerce

plid: 1752004
classNameExpandoValue: {valueId=3523851, companyId=20157, tableId=169426, columnId=3116489, rowId=1752005, classNameId=20002, classPK=1752004, data=case}
className: case
Jak odnieść sukces w handlu elektronicznym dzięki rozwiązaniom dla sklepów internetowych stworzonym przez Mecalux

Tradeinn rozpoczął działalność w 1997 roku w Hiszpanii jako sklep internetowy ze sprzętem do nurkowania. Od tamtego czasu stale się rozwija. Obecnie jest jednym ze światowych liderów w sprzedaży internetowej sprzętu sportowego. Współpraca z Mecaluxem jako dostawcą kompleksowych rozwiązań łączących systemy regałowe i oprogramowanie magazynowe sięga początków istnienia firmy Tradeinn i rozwija się wraz ze stopniowym poszerzaniem asortymentu i koniecznością dostosowywania się do systematycznego wzrostu sprzedaży.

plid: 1752004
classNameExpandoValue: {valueId=3523851, companyId=20157, tableId=169426, columnId=3116489, rowId=1752005, classNameId=20002, classPK=1752004, data=case}
className: case

Potrzeby firmy Tradeinn

Tradeinn posiada 14 internetowych sklepów sportowych, które oferują ponad 1 000 000 pozycji asortymentowych i wysyłają średnio 7500 zamówień dziennie do 1 000 000 klientów z 220 krajów.

Dynamiczny rozwój firmy to rezultat innowacji i ulepszeń wdrażanych w organizacji od samego początku jej działania. Od czasu pierwszego magazynu wyposażonego przez Mecalux w regały półkowe, w którym przygotowywanie zamówień odbywało się przy użyciu dokumentów papierowych, nastąpił znaczący skok rozwojowy. Obecnie Tradeinn posiada nowoczesny obiekt o powierzchni 7000 m2 w katalońskiej gminie Celrà nieopodal Girony.

W obliczu imponującego wzrostu sprzedaży Tradeinn ponownie zdecydował się na współpracę z Mecaluxem, powierzając mu wyposażenie swojego nowego centrum logistycznego w rozwiązania umożliwiające skuteczne zarządzanie stanem magazynowym i danymi. Najważniejsze wymogi, które należało uwzględnić w projekcie, to:

  • optymalizacja pojemności magazynowej;
  • minimalizacja liczby ruchów wykonywanych przez operatorów podczas przygotowywania zamówień;
  • ciągła inwentaryzacja i bieżąca aktualizacja stanu magazynowego;
  • uczynienie cross-dockingu główną metodą dystrybucji;
  • przygotowywanie zamówień falami;
  • zarządzanie również tradycyjnym sklepem zlokalizowanym przy nowym obiekcie magazynowym.

Rozwiązanie zaproponowane przez Mecalux

Projekt opracowany przez Mecalux dla Tradeinn ma na celu zapewnienie sprawnej obsługi dużej liczby pozycji asortymentowych (zarówno w zakresie składowania towaru, jak i przygotowywania zamówień) oraz umożliwienie efektywnej koordynacji wszystkich etapów procesu magazynowego (od przyjęcia towaru po jego wysyłkę do odbiorcy). Z tego powodu oprócz montażu odpowiedniego systemu regałowego zamówienie obejmuje także wdrożenie oprogramowania magazynowego Easy WMS.

Przyjęcia towaru
System ERP wykorzystywany przez Tradeinn łączy się z oprogramowaniem magazynowym Easy WMS, przekazując polecenia przyjęcia towaru do magazynu. Informacje rejestrowane są automatycznie poprzez odczyt etykiet za pomocą terminali radiowych. Po otrzymaniu polecenia Easy WMS wskazuje operatorowi, czy towar ma zostać skierowany bezpośrednio do cross-dockingu (jeśli już wpłynęło na niego zamówienie), czy najpierw do strefy składowania. Ponadto na bieżąco aktualizuje stan magazynowy i prowadzi inwentaryzację w czasie rzeczywistym.

Strefa składowania
Stosowana przez Tradeinn metoda składowania to tzw. magazynowanie chaotyczne. Produkty nie mają przypisanych na stałe miejsc na regałach, lecz są umieszczane w dostępnej w danym momencie lokalizacji. Aby zoptymalizować ten system, Easy WMS wyznacza odpowiednie miejsce dla każdej pozycji asortymentowej i wskazuje operatorowi wyznaczoną lokalizację wraz z przypisaną do niej określoną liczbą sztuk danego produktu.

Strefa ta jest wyposażona w regały do kompletacji M7 oraz regały paletowe do składowania zapasu produktów i ładunków dużych lub ciężkich. Wiele możliwości rozmieszczenia półek i liczne akcesoria uzupełniające do regałów M7 to zalety, które sprawiają, że są one bardzo uniwersalne, dzięki czemu można je dostosować do różnych typów i wymiarów produktów (np. narty, odzież na wieszakach, wędki, obuwie sportowe). Małe produkty są składowane w różnej wielkości plastikowych pojemnikach. Regały mają 56 m długości i 9 m wysokości. Instalacja jest jednak przygotowana do rozbudowy. W przypadku przyszłego wzrostu sprzedaży wysokość regałów można zwiększyć do 14,5 m.

Przygotowywanie i wysyłka zamówień
Szybkość i precyzja realizacji zamówień odgrywają w Tradeinn kluczową rolę, tak jak w przypadku każdego sklepu internetowego. Przygotowanie aż 7500 zamówień dziennie tak, aby dotarły na czas we wskazane miejsce, to duże wyzwanie, dlatego tak ważne jest wsparcie, jakie zapewnia Easy WMS. Wprowadzone zostały także zmiany w zakresie czynności pakowania, które odbywa się teraz na stołach roboczych wyposażonych w narzędzia umożliwiające masowe przygotowywanie zamówień. Regały do kompletacji znajdujące się w tej strefie podzielone są pionowo. W powstałych przegrodach umieszczane są produkty wchodzące w skład poszczególnych zamówień.

Wyznaczanie miejsc składowania za pomocą Easy WMS optymalizuje ruchy operatorów. Każdy z nich może przygotowywać kilka zamówień, jednocześnie, posługując się terminalem radiowym. Urządzenie to wskazuje miejsca składowania produktów potrzebnych do przygotowania zamówień i optymalną kolejność ich pobierania, tak aby kompletacja została przeprowadzona w jak najkrótszym czasie. Po pobraniu produktu operator przesyła potwierdzenie również poprzez terminal radiowy. Dzięki temu system aktualizuje stan magazynowy i pokazuje w czasie rzeczywistym, ile sztuk danego produktu pozostało jeszcze w magazynie.

Po pobraniu ostatniego produktu z danego zamówienia, operator generuje polecenie jego zamknięcia i dostarcza je do wskazanego przez system przenośnika wyjściowego.

Zamówienia realizowane dla stacjonarnego sklepu Tradeinn znajdującego się przy centrum logistycznym traktowane są tak samo jak zamówienia internetowe, ponieważ produkty pochodzą z tego samego magazynu.

Korzyści dla Klienta:

  • Wzrost wydajności: usprawnienie kompletacji, dokładna kontrola stanu magazynowego i wyeliminowanie pomyłek pozwalają na obsługę rosnącej dziennej liczby zamówień.
  • Adaptowalność rozwiązań: regały, stoły i system zarządzania magazynem zostały w znacznym stopniu dostosowane do indywidualnych potrzeb firmy Tradeinn i zapewniają dużą elastyczność umożliwiającą ewentualną rozbudowę, konieczną z uwagi na rozwój firmy w przyszłości.
  • Zarządzanie całym procesem magazynowym: program Easy WMS dostarcza narzędzi, dzięki którym możliwa jest optymalizacja i koordynacja czynności odbywających się w ramach procesu magazynowego.

David Martín, Dyrektor Generalny Tradeinn:
Mecalux ha sido un partner muy importante en nuestro crecimiento. Tanto con las estanterías de cada uno de los almacenes donde hemos estado, como con Easy WMS, nos ha ayudado a rebajar los costes de preparación de un paquete, que es algo muy importante en el caso de un e-commerce.

plid: 1752004
classNameExpandoValue: {valueId=3523851, companyId=20157, tableId=169426, columnId=3116489, rowId=1752005, classNameId=20002, classPK=1752004, data=case}
className: case

Zapytaj eksperta +48 32 331 69 66

Prośba o informację i/lub ofertę