Inteligentne zarządzanie magazynem komponentów i sprzętu poligraficznego firmy Heidelberg

Inteligentne zarządzanie magazynem komponentów i sprzętu poligraficznego firmy Heidelberg

Heidelberg za pośrednictwem firmy Code Biting wdrożył w swoim magazynie w Barcelonie oprogramowanie Easy WMS

Heidelberg logo

Informatyzacja łańcucha dostaw jest nieodzownym etapem budowania nowoczesnego i konkurencyjnego przedsiębiorstwa niezależnie od branży, w jakiej działa. Dlatego Heidelberg, dostawca maszyn i urządzeń dla przemysłu poligraficznego, powierzył partnerowi Mecaluxu, firmie Code Biting, wdrożenie oprogramowania magazynowego Easy WMS w swoim magazynie w Barcelonie. System ten zapewni wyższą wydajność pracy operatorów i pozwoli lepiej zarządzać asortymentem liczącym 1933 produkty.

  • Zdjęcia
  • Magazynowanie komponentów i sprzętu poligraficznego Heidelberg w Barcelonie
    Wydajne zarządzanie stanem magazynowym produktów dla poligrafii firmy Heidelberg
    Easy WMS organizuje składowanie części zamiennych do urządzeń poligraficznych
  • Dane techniczne
  • Pobierz PDF

O firmie Heidelberg

Niemiecki koncern Heidelberg powstał w 1850 roku. Oddział w Hiszpanii powstał w 1963 roku. Przedsiębiorstwo jest znanym na całym świecie producentem i dostawcą sprzętu i komponentów dla firm z branży poligraficznej.

Firma nieustannie dostosowuje się do zmieniających się potrzeb swoich klientów, korzystając z najnowszych rozwiązań, które pozwalają jej uzyskać przewagę konkurencyjną na wymagającym rynku, na którym działa. „Z tego względu pojęcie »efektywna logistyka« jest jednym z głównych punktów strategii naszej firmy” – wyjaśnia Sonia Ros, Menadżer ds. Logistyki.

Fundamentem efektywnej logistyki jest elastyczny i sprawny łańcuch dostaw, czyli taki, którego procesy można z łatwością dostosować do wymogów poszczególnych klientów i który umożliwia szybkie dostawy zamówionego towaru.

Modernizacja łańcucha dostaw przyniosła firmie Heidelberg bardzo dobre rezultaty. „W ostatnich dwóch latach podwoiliśmy obroty i przewidujemy dalszy wzrost. Doskonała oferta produktowa i wyjątkowy zespół ludzi sprawiają, że z ogromnym entuzjazmem patrzymy w przyszłość” – zdradza Sonia Ros.

Do niedawna Heidelberg korzystał z usług operatora logistycznego, któremu powierzył składowanie wszystkich swoich produktów. „Nasz system ERP komunikował się z tą firmą, aby wszelkie operacje logistyczne odbywały się zgodnie z naszymi potrzebami” – wyjaśnia Menadżer ds. Logistyki. Z chwilą gdy firma postanowiła zreorganizować dotychczasowy system funkcjonowania i w związku z tym uruchomić własny magazyn, ogłosiła przetarg, w którym wzięło udział wielu dostawców rozwiązań magazynowych. Wygrała oferta przedstawiona przez Mecalux: regały paletowe o wysokości 6,5 m mieszczące 1549 palet.

Jest to bardzo uniwersalny system składowania, dzięki czemu doskonale sprawdza się w przypadku jednostek ładunkowych zróżnicowanych pod względem wagi i wielkości. Bezpośredni dostęp do każdej lokalizacji ułatwia obsługę ładunków, usprawniając przygotowywanie zamówień.

Wyposażenie magazynu w odpowiednie regały to jednak nie wszystko, ponieważ efektywne zarządzanie asortymentem liczącym 1933 pozycje nie jest łatwe. Z tego powodu, aby móc zapewnić swoim klientom obsługę na najwyższym poziomie i terminową realizację zamówień, Heidelberg zdecydował się wdrożyć informatyczny system zarządzania magazynem.

Partner Mecaluxu, Code Biting, firma technologiczna specjalizująca się w dostarczaniu oprogramowania dla przedsiębiorstw, zaproponowała wdrożenie opracowanego przez Mecalux systemu Easy WMS. Narzędzie to oferuje wiele przydatnych funkcjonalności, jednak jako główny powód jego wyboru Heidelberg wskazuje elastyczność i skalowalność, dzięki którym może je przystosować do zmian wielkości sprzedaży i zachodzących na rynku, a także w procesach magazynowych.

Dobra organizacja to wyższa wydajność

Pierwszym etapem kontroli stanu magazynowego jest identyfikacja wszystkich przyjmowanych ładunków (50 palet pochodzących od dostawców dziennie). Operatorzy skanują kod kreskowy na każdej palecie za pomocą terminala radiowego, dzięki czemu Easy WMS przypisuje im lokalizację na podstawie zdefiniowanych kryteriów.

Terminale radiowe służą operatorom również do komunikowania się z Easy WMS, czyli odbierania poleceń i potwierdzania ich wykonania. Taki nadzór ze strony systemu pozwala ograniczyć do minimum ryzyko pomyłek, co zdaniem Sonii Ros „przyniosło poprawę w zakresie wydajności operatorów i zarządzania miejscami na regałach”.

Menadżer ds. Logistyki w firmie Heidelberg dodaje: „Easy WMS organizuje pracę magazynu i rozmieszczenie w nim ładunków, uwzględniając ich rodzaj oraz wielkości jednostek opakowaniowych”. W ten sposób Easy WMS w czasie rzeczywistym zna stan magazynowy i dokładną lokalizację każdej palety. Właściwa organizacja składowania ładunków przyspiesza i usprawnia proces logistyczny. Pozwala także uniknąć błędów w realizowanych zamówieniach, które pociągają konieczność zwrotów i ponownych wysyłek, co z kolei generuje zbędne koszty, a przede wszystkim naraża na szwank wiarygodność firmy. Każdego dnia przygotowuje się tutaj od 50 do 55 zamówień o bardzo różnej liczbie pozycji. Zamówienia są klasyfikowane według rodzaju produktu na obejmujące materiały eksploatacyjne lub części zamienne do maszyn drukarskich.

Easy WMS wskazuje operatorom gdzie, jakie i w jakiej ilości produkty muszą pobrać, aby skompletować zamówienia. System wytycza dla nich optymalną trasę, dzięki czemu pokonują mniejsze odległości, a w rezultacie przygotowują zamówienia w krótszym czasie. Magazyn opuszcza ok. 30 palet dziennie, by trafić do odbiorców firmy zlokalizowanych w Hiszpanii i Andorze. Dla usprawnienia załadunku na ciężarówki Easy WMS grupuje wcześniej palety według tras lub zamówień.

Same korzyści

Doskonała relacja jakość — cena była decydującym czynnikiem przy wyborze oferty, nie można jednak zapominać o czynniku ludzkim. Komunikacja z bardzo pomocnym zespołem technicznym Mecaluxu przebiegała w atmosferze zrozumienia. Było to dla nas niezwykle istotne przy tym projekcie, ponieważ nie mieliśmy żadnego pojęcia o instalacji systemu zarządzania magazynem” – stwierdza Sonia Ros.

Wdrożenie Easy WMS przyniosło diametralne zmiany w magazynie firmy Heidelberg. Korzystając ze wskazówek oprogramowania, operatorzy pracują efektywniej, gdyż pokonują krótsze odległości i w każdej chwili znają stan magazynowy i swoje zadania. Rezultatem jest wydajny magazyn przygotowany na przyszły rozwój przedsiębiorstwa.

Sonia Ros – Menadżer ds. Logistyki w firmie Heidelberg
Dzięki Easy WMS udało nam się poprawić parametry w zakresie czasu reakcji, wykorzystania miejsc na regałach i kontroli jakości. Przede wszystkim należy podkreślić, że nowe oprogramowanie pozwoliło nam uprościć zarządzanie stanem magazynowym”.

Korzyści dla firmy Heidelberg

  • Efektywna logistyka: za sprawą nowego magazynu w Barcelonie, Heidelberg udoskonalił łańcuch dostaw, a Easy WMS przyczynił się do zwiększenia wydajności wszystkich przeprowadzanych w nim operacji.
  • Zarządzanie 1933 pozycjami asortymentowymi: Easy WMS pozwala odpowiednio rozmieścić ładunki w magazynie, wyznaczając miejsce składowania dla każdego produktu na podstawie jego cech i tempa rotacji.
  • Sprawne przygotowywanie zamówień: kierując się wskazówkami systemu Easy WMS, operatorzy są w stanie szybko przygotować 50–55 zamówień dziennie o różnej liczbie pozycji.
Magazyn firmy Heidelberg
Pojemność magazynowa: 1549 palets
Wymiary palety: 800 x 1200 mm
Maksymalna waga palety: 1000 kg
Wysokość regałów: 6,5 m
System zarządzania: Easy WMS

Produkty wykorzystane w realizacji

Zapytaj eksperta