Oprogramowanie magazynowe Mecaluxu w obiekcie firmy Zaloker & Zaloker

Oprogramowanie magazynowe Mecaluxu w obiekcie firmy Zaloker & Zaloker

Easy WMS zarządza przepływem ładunków w magazynie dystrybutora wyrobów medycznych Zaloker & Zaloker

Zaloker & Zaloker logo

Dla firm z branży medycznej posiadanie oprogramowania WMS umożliwiającego ścisłą kontrolę, a tym samym zachowanie wszystkich właściwości magazynowanych produktów, ma szczególne znaczenie. Z tego powodu słoweński dystrybutor wyrobów medycznych Zaloker & Zaloker powierzył działającemu na tamtejszym rynku partnerowi Mecaluxu, firmie Špica, wdrożenie w swoim obiekcie w Lublanie systemu zarządzania magazynem Easy WMS. Oprogramowanie to zapewni pełną identyfikowalność i bezpieczeństwo ładunków, a także wyeliminuje ryzyko pomyłek w przygotowywaniu zamówień.

O firmie Zaloker & Zaloker

Działająca od 1993 roku firma Zaloker & Zaloker zaopatruje słoweńskie szpitale, przychodnie i apteki w wyroby medyczne.

W swojej ofercie posiada produkty czołowych marek, m.in. wprowadziła na słoweński rynek pierwsze glukometry (urządzenia do pomiaru poziomu glukozy we krwi) wyprodukowane przez firmę Bayer.

Efektywność i bezpieczeństwo w magazynie wyrobów medycznych

Magazynowanie i dystrybucja produktów medycznych niesie ze sobą wiele wyzwań. Aby pracownicy służby zdrowia dysponowali wyposażeniem niezbędnym do wykonywania swoich obowiązków, dystrybutorzy zaopatrujący placówki medyczne muszą zapewniać terminowe realizowanie zamówień.

W związku z tym Zaloker & Zaloker postanowił wdrożyć w swoich obiektach system zarządzania magazynem (WMS), który ułatwiałby sprostanie wymagającym przepisom branżowym.

W skład centrum dystrybucyjnego firmy Zaloker & Zaloker wchodzą dwa magazyny i punkt sprzedaży. Jeden z magazynów przeznaczony jest do kompletacji zamówień, w drugim natomiast składuje się zapas towaru. Oferta firmy obejmuje ok. 340 pozycji asortymentowych, w tym m.in. glukometry, pompy insulinowe, neurostymulatory i materiały opatrunkowe.

Firma potrzebowała narzędzia, które zapewniłoby optymalizację przepływu ładunków, a jednocześnie umożliwiło śledzenie produktów. Bardzo ważne było to, aby oba magazyny oraz punkt sprzedaży obsługiwał jeden system.

Špica i Mecalux – owocna współpraca

Špica to powstała w 1989 roku, obecna w wielu krajach Europy Środkowej i Wschodniej, słoweńska firma technologiczna. Specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań informatycznych przeznaczonych do zarządzania łańcuchem dostaw dla przedsiębiorstw z różnych branż, w tym producentów, operatorów logistycznych, firm transportowych, hurtowni i detalistów.

Po przeanalizowaniu potrzeb swojego klienta Špica zaproponowała wdrożenie Easy WMS, systemu zarządzania magazynem opracowanego przez Mecalux. „Zespół firmy Špica zapewnił nas, że jest to jeden z najlepszych tego rodzaju systemów na rynku i można go z łatwością dostosować do specyfiki naszej działalności” – wyjaśnia Matija Zaloker, Kierownik Działu Księgowości w firmie Zaloker & Zaloker.

Wśród licznych zalet Easy WMS należy wymienić możliwość śledzenia każdego produktu od momentu jego przyjęcia do magazynu. Pozwala to monitorować stan magazynowy w czasie rzeczywistym, a tym samym zapewnia bardzo precyzyjną kontrolę nad towarem (skąd został dostarczony i gdzie jest składowany). Easy WMS to narzędzie, które optymalizuje proces magazynowy na każdym jego etapie:

  • Przyjęcia: Podczas przyjęcia towaru operatorzy identyfikują każdy karton za pomocą terminali radiowych. Po wprowadzeniu produktu do systemu wyznacza on miejsce składowania. „Oprogramowanie magazynowe bardzo dokładnie monitoruje ładunki, uwzględniając pozycje asortymentowe, partie towaru, numery seryjne i terminy ważności” – zauważa Matija Zaloker.
  • Składowanie: Operatorzy kierują każdy karton do miejsca składowania wyznaczonego przez Easy WMS, który wytycza im trasę w taki sposób, aby pokonywali jak najkrótsze dystanse.
  • Kompletacja: Każdego dnia w magazynie przygotowuje się ok. 50 zamówień. Aby prace na tym etapie przebiegały sprawniej, Easy WMS wskazuje operatorom, jaki produkt pobrać, ile sztuk i w którym miejscu jest on składowany, co pozwala uniknąć pomyłek.
  • Wydania: Gotowe zamówienia Easy WMS grupuje w strefie wysyłek według ich odbiorców lub kieruje do punktu sprzedaży.

Zaawansowana logistyka

Precyzyjny nadzór nad składowanymi produktami oraz właściwe procedury postępowania z nimi mają kluczowe znaczenie w branży medycznej. Z tego względu zarówno magazyn, jak i łańcuch dostaw firmy Zaloker & Zaloker musi być zorganizowany w sposób umożliwiający stały monitoring i kontrolę ładunków.

Dzięki wdrożeniu Easy WMS firma zreorganizowała procesy logistyczne, zwiększając wydajność o 10%. Pozwoliło to poprawić jakość obsługi poprzez skrócenie czasu dostaw i wyeliminowanie błędów.

Matija Zaloker – Kierownik Działu Księgowości firmy Zaloker & Zaloker
Jesteśmy bardzo zadowoleni z Easy WMS. Program jest bardzo łatwy w użytkowaniu. Powoli automatyzujemy wszystkie procesy, by móc w dużo większym stopniu korzystać z zalet tego systemu”.

Korzyści dla firmy Zaloker & Zaloker

  • Ścisła kontrola: Easy WMS zarządza wszystkimi operacjami odbywającymi się w magazynie, co pozwala bezbłędnie lokalizować produkty podczas przygotowywania zamówień.
  • Terminowe dostawy: oprogramowanie umożliwia szybką, sprawną i bezpieczną dystrybucję produktów do potrzebujących ich pacjentów.

Produkty wykorzystane w realizacji

Zapytaj eksperta